Vi bygger en ny webbplats, välkommen in: beta.systembolaget.se

Systembolaget inviger den nya butiken i Hemlingby

Torsdagen den 15 december klockan 10.00 nyinvigs den nya systembutiken i Hemlingby köpcentrum, Gävle. Butiken ligger i samma lokal som tidigare (Ingenjörsgatan 5) men får nu 300 m2 större yta än tidigare.

– Vi välkomnar både nya och gamla kunder till vår nya butik. Med den nya butiken kommer vi kunna erbjuda våra kunder en bättre service, säger butikschef Fredrik Lövgren.

Butiken i Hemlingby blir en självbetjäningsbutik enligt Systembolagets nya butikskoncept, vilket bland annat innebär att det blir enklare för kunderna att hitta. En tydligare uppdelning mellan de olika avdelningarna; vin respektive öl och sprit är ett exempel.

– I den nya butiken blir det enklare för kunderna att hitta de varor de söker, vilket ger oss ännu större möjligheter att ge goda råd till de kunder som önskar det, säger butikschef Fredrik Lövgren.

I samband med utbyggnaden får butiken även fler kassor, ett större sortiment och flera kund¬terminaler där kunderna själva kan söka varor. Butiken ökar även sitt sortiment från cirka 1 400 artiklar till 1 900 samt tillfälligt sortiment.

– Med en större lokal och ett utökat sortiment kan vi nu erbjuda kunderna ett bredare och mer kundanpassat sortiment, säger Fredrik Lövgren. Jag vill också passa på att tacka alla kunder som varit tålmodiga under tiden för ombyggnaden då vi haft ett begränsat sortiment och en byggarbetsplats i lokalen.

Öppettider för butiken i Hemlingby:
Måndag – fredag:  10.00-19.00
Lördag:   10.00-15.00

För mer information, kontakta gärna:
Fredrik Lövgren, butikschef, tel: 026-611 506
Rebecka Blomberg, pressekreterare, tel: 073-049 25 32 eller press@systembolaget.se