Beställa drycker

På systembolaget.se kan du beställa varor till din butik eller ditt ombud. Du kan även beställa hem om du bor i något av områdena med hemleverans.

Så här beställer du på systembolaget.se

  1. Lägg drycken i Dryckeslistan – antingen via produktsidan, där du trycker på knappen "Lägg till dryck", eller genom att klicka på plustecknet i träfflistan.
  2. Gå till Dryckeslistan och tryck på "Beställ". Du uppmanas nu logga in till ditt konto. Om du inte redan har ett konto skapar du ett nytt.
  3. Välj leveranssätt (butik, ombud, hemleverans).
  4. Följ de olika stegen i beställningsflödet, godkänn och slutför din beställning.

Beställa till butik

Du kan beställa de drycker som inte finns i butikens sortiment. När varorna har kommit till din butik får du ett sms. Du betalar varorna när du hämtar dem i butiken. Det enklaste sättet att beställa är att lägga din beställning här på systembolaget.se.

Beställa med hemleverans

Hemleverans erbjuds under en försöksperiod i vissa delar av Sverige. När du väljer hemleverans kan du beställa nästan alla drycker som finns på systembolaget.se (det finns några undantag).

Läs mer om hur hemleverans fungerar

Beställa till ombud

Från och med den 1 november 2015 kan du beställa dina drycker på systembolaget.se med leverans till ditt ombud. 60 ombud är först ut med tjänsten som lanseras stegvis.

När varorna har kommit till ditt ombud får du ett sms. Tjänsten fungerar precis på samma sätt som för övriga e-beställningar på systembolaget.se, med skillnaden att du väljer ditt ombud som utlämningsställe.  Betalning sker hos ditt ombud när du hämtar varorna.

Här kan du läsa mer om tjänsten och vilka ombud som omfattas. 

Här hittar du våra ombud och butiker.


Vanliga frågor

Här ger vi svar på de vanligaste frågorna kring beställning av dryck.

Hemleverans

Systembolaget erbjuder hemleverans till ett antal områden i Sverige. Tjänsten är ett försök som riktar sig till privatpersoner.