iPhone, iPod eller iPad? Ladda gärna ner vår app gratis på App Store.

Använder du Android? Ladda ner vår app på Google Play.

Systembutiken på Ersboda i Umeå - Årets Butik i Systembolaget

På lördagskvällen utsågs systembutiken på Ersboda i Umeå till Årets Butik 2009 i Systembolaget, bäst bland Systembolagets 412 butiker.

– Vi är så oerhört stolta och glada för den här utmärkelsen. Vi har jobbat hårt för att nå dit vi är idag och det är både våra kunder och mina medarbetares stora engagemang som gjort oss till vinnare, säger den stolta butikschefen Calle Rydin.

Ersboda blev Årets Butik med motiveringen:

”Butiken visar upp ett modernt ledarskap som delegerar, engagerar och skapar självgående medarbetare. Ledningsgruppen är i absolut toppklass. Resultatet är en exemplarisk välskött butik som är ett föredöme och som utvecklar kedjan framåt. Alla nyckeltal, mjuka som hårda, är på en stabil och hög nivå.”

Bedömningen har gjorts utifrån butikernas totala kvalitet. Framför allt kundservicen har bedömts, men också effektiviteten, ledarskapet, stämningen i butiken och ålderskontrollen. Utmärkelsen överlämnades vid den festliga finalen på Södra Teatern i Stockholm på lördagskvällen.

– Med tävlingen lyfter vi fram en mycket bra systembutik som kan vara ett föredöme för andra butiker. Ersboda får höga betyg på alla områden, säger Magdalena Gerger.

De övriga finalisterna var butikerna i; Vallentuna, Tibro samt Giraffen i Kalmar. Samtidigt med Årets Butik utsägs systembutiken i Torp, Uddevalla till Årets Uppstickare. Det är en butik som på kort tid gjort stora förbättringar.

Årets Butik belönas med en utbildningsresa till ett hemligt mål i Europa. När vinnarbutiken är på resan arbetar Systembolagets företagsledning i butiken. Pressbilder från finalen på Södra Teatern finns efter klockan 18.30 på: www.systembolaget.se

För ytterligare information, kontakta gärna :

Lennart Agén, presschef, tfn 070- 245 00 47 eller press@systembolaget.se

Calle Rydin, butikschef, tfn 0733-10 96 97 till butiken: 090- 18 20 69