Systembolaget får silver för service

Efter att fem år i rad ha vunnit utmärkelsen Sveriges bästa serviceföretag blev det denna gång silver till Systembolaget när över 3 000 konsumenter röstat i undersökningen Service Score. Ikea knep guldet.

- Vi har vunnit fem år i rad, något vi ska vara oerhört stolta över, säger Hans Jungland, försäljningsdirektör på Systembolaget. 

- Vi vet att många andra företag tittar på hur vi arbetar med service, det är ett kvitto på att vi gör bra och rätt saker. I år tyckte kunderna att IKEA var bäst på service och det tycker jag de är väl förtjänta av. Stort grattis till dem! Vi gör så oerhört mycket bra saker och om jag ska tro något om framtiden så är den än ljusare, det finns definitivt inga gränser för hur bra vi kan bli! Stort tack till alla som röstat på oss. Det betyder väldigt mycket för alla oss som arbetar på Systembolaget, säger Systembolagets försäljningsdirektör Hans Jungland. 

Service Score frågar konsumenterna vilka företag som har bäst personal och är bäst på service. 3 000 kunder har fått bedöma drygt 170 företag/organisationer i 22 olika klasser/branscher. Kategorin ”Detaljhandel” fanns inte med i år och Systembolaget var i stället nominerade i ”Bäst på service alla kategorier.”