Beställa drycker via butik

Beställa till butik

Drycker som inte finns i din butik kan du beställa utan kostnad och enklast gör du det här på systembolaget.se. Du kan även prata med personalen i butik, så hjälper vi dig.

 

Så här beställer du drycker på systembolaget.se till din butik

  • Leta upp den dryck du vill beställa med hjälp av vår sökfunktion.
  • Tryck på knappen "Lägg i varukorgen" på produktsidan eller på varukorgsikonen i träfflistan om du gjort en sökning.
  • Dryckerna hamnar i varukorgen, som du hittar högst upp på sidan. Gå dit för att se det du lagt i varukorgen eller när du är redo att lägga din beställning.
  • Klicka på "Beställ". Du uppmanas nu att logga in på ditt konto. Om du inte redan har ett konto skapar du ett nytt.
  • Välj leveranssätt (det finns tre val: hämta i butik, hos ombud eller hemleverans). Här väljer du hämta i butik.
  • Följ de olika stegen i beställningsflödet, godkänn och slutför din beställning. Vi kontaktar dig per sms när drycken finns i butik. Betalar gör du först när du hämtar dina produkter.

 

Så här beställer du drycker i din butik

Du kan beställa nästan alla drycker som inte lagerförs i din butik. Enda undantaget är vissa lokala drycker som bara kan beställas till vissa butiker.

Kontakta din önskade butik och prata direkt med personalen - ring eller kom in. Personalen kontrollerar att dryckerna går att beställa och du får besked om ungefärlig leveranstid. När drycken finns i butiken kontaktar vi dig per sms. Betalar gör du först när du hämtar ut din beställning.

Leveranstid 

Du får en ungefärlig leveranstid i samband med din beställning. Oftast levereras de beställda dryckerna inom 2-4 arbetsdagar, men det kan variera. När din beställning finns i butik får du en avisering per sms

Kostnad

Beställning till butik kostar ingenting extra.

Ej uthämtade drycker

När du har fått besked om att dryckerna finns att hämta i din butik har du 14 dagar på dig att hämta dem. Efter det returneras varorna. 

Se status på din beställning

Under Mina beställningar (på Mina sidor) hittar du information om dina beställningar.

Returer, ångerrätt och reklamation

Som kund på Systembolaget har du alltid 14 dagars öppet köp från det att du tagit emot varorna. Återköp sker i någon av våra butiker eller hos våra ombud, kom ihåg att ta med kvittot och det betalkort du använde.

Om något är fel på varan du köpt får du pengarna tillbaka. Ta i så fall med förpackningen till en av våra butiker. (En del av innehållet bör finnas kvar). Mer information om ångerrätten och vad som i övrigt gäller vid beställning framgår av Allmänna villkoren.

Hitta närmaste butik

Undrar du var din närmaste butik finns? Sök butiker och ombud här 

Frågor om beställning 

Här hittar du de vanligaste frågorna kring beställning till butik.

Har du ytterligare frågor om din beställning till butik, kontakta kundtjänst på kundtjanst@systembolaget.se eller telefon 0771-83 83 00.