Hemleverans

Systembolaget erbjuder hemleverans till ett antal områden i Sverige. Tjänsten är ett försök som riktar sig till privatpersoner.

Så beställer du varor med hemleverans

  1. Sök upp de drycker du vill ha.
  2. Lägg till dryckerna i varukorgen.
  3. Klicka på varukorgen och tryck på Beställ.
  4. Välj sedan Hemleverans som leveranssätt.

Till vilka områden erbjuder vi hemleverans?

  • Askim
  • Borås
  • Brämhult
  • Göteborg
  • Mölndal
  • Skåne län
  • Stockholms län
  • Uppsala
  • Västerbottens län
  • Västernorrlands län

Vem kan beställa med hemleverans?

Alla som är 20 år eller äldre och som bor i ett område som ingår i hemleveransförsöket.

Vilka drycker kan beställas?

När du väljer hemleverans kan du beställa nästan alla drycker som finns på systembolaget.se (det finns några undantag).

Hur går leveransen till?

  • Leverans sker 4-12 dagar efter beställning till valfri leveransadress.
  • Leverans sker måndag - fredag kl. 10.00-20.00. Vid beställningen väljer du en möjlig veckodag och ett möjligt tidsintervall. Exakta leveransdagar och tidpunkter varierar beroende på postort.
  • Obligatorisk legitimationskontroll sker vid leverans av varorna.

Vad kostar frakten?

Leveranskostnaden beror på hur mycket du beställer. Exempel på fraktkostnader:

Antal kollin

Antal  flaskor

Antal boxar

Antal burkar

Frakt

1

7-12

2-6

13-24

200 kr

2

13-24

7-12

25-48

330 kr

3

25-36

13-18

49-72

470 kr

4

37-48

19-24

73-96

610 kr

5

49-60

25-30

97-120

740 kr

6

61-72

31-36

121-144

880 kr

7

73-84

37-42

145-168

1010 kr

8

85-96

43-48

169-192

1150 kr

Hur mycket kan jag beställa?

Det finns en maxgräns på 8 kollin (motsvarande 96 helflaskor).

Vanliga frågor om hemleverans

Här kan du få svar på vanliga frågor om hemleverans