Systembolaget

Logga in

Varukorg

Start
Betala vid beställning

Betala vid beställning

Under hösten kommer vi införa förbetalt vid beställning på systembolaget.se och i våra butiker. Läs mer vad det innebär.

Vad innebär förbetalt?

När du gör en onlinebeställning, och vill hämta ut i din butik, behöver du betala beställningen i samband med beställningen.

Hur betalar jag?

Du kan använda Swish (gäller inte i butik), kontokort eller direktbetalning via länk och tjänsten Trustly. Så här ser det ut vid onlinebeställning:

Betalsätt beställning.jpg

Vi har testat förbetalt för vissa butiker under våren 2023. Från och med 11 september och fram till början av november (veckorna 37–44) utökas förbetalt i alla områden och butiker i hela Sverige enligt följande schema: 

Vecka 37: Falun, Luleå, Sundsvall, Umeå och Östersund. 

Vecka 40: Karlstad, Linköping, Norrköping, Skövde, Uddevalla, Uppsala, Västerås och Örebro. 

Vecka 42: Stockholm. 

Vecka 44: Göteborg, Halmstad, Helsingborg, Jönköping, Kalmar, Kristianstad, Lund och Malmö.

Att beställa till butik

Här kan du läsa mer om hur du beställer online till våra butiker. 

 
Krav på legitimation  

  • Du visar legitimation när du hämtar din beställning. 

  • Hämtar du åt någon annan, behöver du visa både din och beställarens legitimation. 

 

Visste du att? 

  • Du har alltid 30 dagar öppet köp med uppvisande av kvitto och kortet köpet gjordes med. 

  • Fri retur i Systembolagets butiker.

Dela via