Betala vid beställning
Under hösten kommer vi införa förbetalt vid beställning på systembolaget.se och i våra butiker. Läs mer vad det innebär.
Vad innebär förbetalt?
När du gör en onlinebeställning, och vill hämta ut i din butik, behöver du betala beställningen i samband med beställningen.
Hur betalar jag?
Du kan använda Swish (gäller inte i butik), kontokort eller direktbetalning via länk och tjänsten Trustly. Så här ser det ut vid onlinebeställning:
Vi har testat förbetalt för vissa butiker under våren 2023. Från och med 11 september och fram till början av november (veckorna 37–44) utökas förbetalt i alla områden och butiker i hela Sverige enligt följande schema:
Vecka 37: Falun, Luleå, Sundsvall, Umeå och Östersund.
Vecka 40: Karlstad, Linköping, Norrköping, Skövde, Uddevalla, Uppsala, Västerås och Örebro.
Vecka 42: Stockholm.
Vecka 44: Göteborg, Halmstad, Helsingborg, Jönköping, Kalmar, Kristianstad, Lund och Malmö.
Att beställa till butik
Här kan du läsa mer om hur du beställer online till våra butiker.
Krav på legitimation
-
Du visar legitimation när du hämtar din beställning.
-
Hämtar du åt någon annan, behöver du visa både din och beställarens legitimation.
Visste du att?
-
Du har alltid 30 dagar öppet köp med uppvisande av kvitto och kortet köpet gjordes med.
-
Fri retur i Systembolagets butiker.
Dela via