Anmäl personskada
Har du skadats på Systembolaget eller på grund av något fel på våra drycker? Anmäl skadan i formuläret längre ner på sidan och mejla det till oss. Vi eller vårt försäkringsbolag Protector återkommer till dig, vanligtvis inom 10 dagar.
Om kläder eller annat förstördes när du skadade dig ska du berätta det i din anmälan. Fota skadade ägodelar och spara bilderna för att kunna få eventuell ersättning.
Gör så här
- Dokumentera skadan. Spara all dokumentation av din skada, till exempel läkarintyg och kvitton.
- Anmäl skadan och spara ärendenumret. Fyll i formuläret, spara ner och mejla det till personskada@systembolaget.se. Spara ärendenumret du får från vårt försäkringsbolag Protector.
Din integritet är viktig
Information om behandling av personuppgifter
För att kunna handlägga din anmälan om personskada behöver vi behandla och spara vissa personuppgifter om dig.
Läs här om hur vi behandlar dina personuppgifter, till exempel ändamålet med behandlingen, vem vi delar personuppgifterna med samt vilka rättigheter du har enligt dataskyddslagstiftningen (GDPR).