Kundservice
Hur kan vi hjälpa dig?
Beställning
Hur beställer jag till ett ombud?
Kan jag lägga till eller ändra antal varor i min beställning?
Hur ångrar jag en beställning till butik eller ombud?
När kommer kvitto på min förbetalda beställning?
Hur skapar jag ett konto på systembolaget.se?
Fel varor, varor som fattas eller gått sönder i ombudsbeställning
Jag får inget SMS? Fel telefonnummer
Fel varor, eller varor som saknas i butiksbeställning
Kan jag beställa drycker i butik?
Kan man göra beställningar i Systembolagets app?
How do I create an account for ordering through your website?
Jag bor i Norge och vill betala på nätet hos ett ombud. Vilka betalsätt kan jag använda?
Can I order and send a gift at Systembolaget by placing a home delivery order?
Jag har problem med betalning vid onlinebeställning. Rådet är att rensa ”cacheminnet” Hur gör jag?
Varför behöver jag förbetala min butiksbeställning?
Hur mycket kan jag beställa på Systembolaget?
Jag försöker skapa konto men får felmeddelande, vad gör jag?
Varför går det inte att beställa stora ölfat på hemleverans längre?
Kan ni skicka varor mellan era butiker?
Kontakta oss

Hallå där!
Har du frågor om mat och dryck?
I vår chatt möter du medarbetare från hela landet med gedigen mat- och dryckeskompetens motsvarande en sommelier.
Chatta med ossRing
Vardagar mellan kl. 9:30–17:00. Viss väntetid kan förekomma.
Mejla
Du kan även skicka mejl till oss, vi svarar oftast inom 48 timmar.